mei 18, 2026
door: RTV Connect
Vitesse: “Buitenlandse eigenaren denken de baas te zijn”
Vitesse hoopt komende week de goedkeuring wijziging zeggenschap binnen te krijgen en ook de overname van de aandelen te realiseren, zo schrijft de club in een update. Maar toch is er van alles gaande achter de schermen. Zo zou de directie en raad van commissarissen ontslagen zijn door de buitenlandse eigenaren, maar dat besluit is niet rechtsgeldig.
De club meldt dat: “De verhoudingen met de Licentiecommissie zijn nu goed. De verhoudingen met de buitenlandse aandeelhouders zijn helaas zeer verslechterd.” De club meldt dat de buitenlandse eigenaren de raad van commissarissen en directie van Vitesse ontslagen hebben. Alleen is het besluit niet geldig.
Lees verder op RTV Connect