mei 9, 2026
Tussenstand KNVB – Vitesse: 1-2

Op Papendal hebben Rudiger Rehm en zijn staf alweer de laatste training van Vitesse voor de zomerstop verzorgd. Het slot van een prachtig seizoen.

Voor Elias Huth en Dillon Hoogewerf was het zelfs de allerlaatste keer in het geel-zwart, zij vertrekken naar een “functie elders”. Spelers nemen afscheid, spelers en staf die achterblijven wachten af, medewerkers verkeren opnieuw in onzekerheid… maar in Zeist lijkt de tijd stil te staan.

In de Vitessekamer liggen ze waarschijnlijk nog steeds op bed. De Arnhemse politiek dut weer langzaam in: Ahmed Marcouch heeft Marianne van Leeuwen nog steeds niet gebeld. Zij is druk met de andere KNVB-bobo’s? Hun koffers zijn waarschijnlijk al gepakt om richting het WK Voetbal in Amerika te gaan. Samen met Donald Trump en Gianni Infantino OnsOranje kijken.

Maar voor Vitesse? Nog steeds geen witte rook. En dat raakt niet alleen de club. Dat raakt spelers, staf, ondersteunend personeel, supporters, sponsoren, de stad Arnhem én de overnamekandidaten. Want zonder licentie geen handtekening. Geen duidelijkheid. Geen toekomst.

Dus ondertussen:

• geen gerichte versterkingen halen.
• potentiële seizoenkaarthouders die afhaken.
• medewerkers die opnieuw met buikpijn de vakantie ingaan.
• en een club die al twee seizoenen gegijzeld wordt door besluiteloosheid.

Witte zakdoekjes

Denkbeeldig zwaaien we met witte zakdoekjes naar Zeist, de spreekkoren klinken steeds harder:

“KNVB schaam je kapot!”
“Licentiecommissie, sta op voor Vitesse!”

Regel het gewoon. Geef duidelijkheid. Vitesse kan dan eindelijk weer bouwen aan de toekomst — in plaats van blijven overleven in dossiers, procedures en stilstand.