De directie “ontslagen” en ondertussen wachten supporters, ouders, spelers, medewerkers en aandeelhouders nog altijd op duidelijkheid over de toekomst van de club. Na allerlei gesprekken tussen de KNVB en Vitesse Arnhem wordt gesproken over witte rook deze week. Zelfs Marianne van Leeuwen schijnt gebeld te hebben? Met Joost de Wit? Maar zolang die duidelijkheid uitblijft, blijft de onzekerheid voortduren.
En toch…
Wordt er op Papendal iedere dag keihard gewerkt, terwijl Vitesse1 geniet van de welverdiende vakantie na een prachtig seizoen. De jeugdacademie draait namelijk nog volop door. Talentvolle jongens trainen met discipline, passie en trots voor het geel-zwarte hert. Toernooien worden gespeeld. Bekers worden gewonnen. De toekomst van Vitesse leeft nog steeds.
Een nieuw hoofdstuk voor de club staat klaar om te beginnen. De nieuwe aandeelhouders willen investeren, bouwen en de stabiliteit terugbrengen binnen Vitesse. Maar door het uitblijven van een definitieve beslissing van de licentiecommissie blijft alles hangen in onzekerheid.
Die stilstand zorgt voor onrust:
Bij ouders.
Bij trainers.
Bij medewerkers.
Bij supporters.
Bij iedereen die Vitesse een warm hart toedraagt.
Geen handtekening betekent geen zekerheid. Ouders twijfelen of ze hun zoon nog moeten aanmelden bij bijvoorbeeld Beekdal Lyceum of VMBO Het Venster. Ook op de transfermarkt voor het seizoen 2026/2027 heeft deze onzekerheid grote gevolgen. Terwijl talentontwikkeling en het halen van nieuwe spelers juist vraagt om rust, vertrouwen en perspectief.
Wij willen niet stilstaan.
Wij willen bouwen.
Wij willen voetballen.
Wij willen promoveren.
Daarom nogmaals een duidelijke oproep aan de KNVB en in het bijzonder Marianne van Leeuwen en de licentie commissie: geef Vitesse Arnhem duidelijkheid. Maak een einde aan de onzekerheid die de hele club al veel te lang in zijn greep houdt.
Laat Vitesse verder bouwen aan de toekomst.